Menu
מה צריך לבדוק לפני שרוכשים נכס לשיפוץ?
הבעלים הקודם שמח כל כך למסור לכם את הבית שידע ימים טובים יותר, בתחילת שנות החמישים. אתם מצדכם- רואים את הפוטנציאל העצום, הן להשבחה כספית והן ליצירת מרחב מחייה מודרני מהחורבה הנוכחית. אך לפני שאתם רצים לחתום על החוזה – מומלץ לבדוק מספר דברים.

הרקדן טוב, אבל הרצפה עקומה


לפעמים הבעיה באמת טמונה ברצפה. כאשר אתם בודקים את הבית שימו לב האם יש סימנים לרטיבות, הן באזור הרצפה והן באזור הקירות. לפני שאתם רוכשים את הבית, חשוב לנסות ולנתח היטב את עלויות השיפוץ, ולבחון האם מחיר הבית ושיפוצו יצדיקו את ההוצאה, או שאולי עדיף לבחור בבית בו תצטרכו לבצע מספר שיפוצים קוסמטיים בלבד. כיצד תוכלו לדעת זאת? למזלכם יש חברות המתמחות בתחום.

ערכו בדק בית מקיף


חלק מהבתים הישנים לוקים בבעיות תשתית שהתיקון שלהן יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. לכן, חשוב להזמין חברה המתמחה ב"בדק בית" שתבדוק את איכות מערכות הניקוז בבית, את מערכת החשמל ואת יציבות המבנה. סדקים קטנים בקירות מהווים לעתים בעיה הנובעת משימוש ארוך שנים, או בעיית תשתית שעלולה לגרום לקריסה בעתיד.

התייעצו עם אדריכל ומעצב פנים וגלו אילו שינויים יעלו את ערכו של הבית


אדריכל מומחה יכול לסייע לכם לשים לב להיבטים שונים בבית שלא הבחנתם בהם בתחילה. לפעמים אנו נוטים לראות רק את הקיים, ולהתעלם מהפוטנציאל שיש לחללים שונים בבית. האם ניתן לבנות קומה נוספת, אולי להרחיב את הבית לכיוון הגינה? ואולי יש פוטנציאל להשביח את הבית דווקא באמצעות תכניות התחדשות עירונית קיימות באזור? נסו לפנות לבעלי מקצוע בתחום ולגלות ככל שתוכלו.

במה תוכלו להשתמש שכבר קיים בבית?


בארה"ב נושא השיפוץ לצורך השבחה נפוץ מאד, כאשר התכניות השונות לשיפוץ הבתים מתבצעות תוך ניסיון לשמר ככל האפשר את הקיים. לבנים מחוץ לבית (במיוחד אם מצבן טוב) יכולות לשמש כאלמנט דקורטיבי, ואפילו הריהוט שבבית, גם אם הוא מיושן יחסית, ניתן לחידוש ולשימור. נסו בסיוע מעצב הפנים שלכם לתכנן אילו חלקים יהיו חלק מהמבנה העתידי, ואילו תרצו להחליף בחדשים. כדאי גם לבדוק את התאורה הטבעית הקיימת, ולהחליט אם תרצו להוסיף עוד חלונות, מרפסת או אולי דווקא לסגור חלק מהחלונות הקיימים.

שיפוץ נעים!

ע״י לירן רגב

מאמרים אחרונים

חומרים טבעיים בעיצוב הבית

חומרים טבעיים מביאים אל הבית חמימות וטבעיות, ויש להם עוצמה ייחודית. השילוב שלהם צריך להיות במינון הנכון, כאשר הבחירות העיצוביות רבות, ולכן הניסיון של המעצב מהווה נתון משמעותי. החיבור לחומר דורש הבנה בנוגע לשימושים השונים...

לכל המאמרים

בונים בית או משפצים דירה?

בוא נדבר על רצונות העיצוב שלכם כדי להגשים לכם את החלום
לפגישת ייעוץ
לירן רגב
אדריכלות פנים ועיצוב
טלפון: 052-8787-197
פקס: 04-836-19-45
מייל: liranregev1@gmail.com
כתובת: ורדיה סנטר-קומה 1, רחוב ורדיה 12, חיפה
שעות פעילות: א׳-ה׳ 8:30 עד 16:30
Top crossmenuarrow-left

Pin It on Pinterest

Share This
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram