Menu
חומרים טבעיים בעיצוב הבית
עיצוב הבית הוא עולם מרתק המתייחס לכל מרכיב ומרכיב שקיים בחלל. שילוב החומרים הטבעיים בתוך הבית הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהעיצוב המקובל וישנן יותר משפחות אשר מעוניינות להתחבר אל הטבע ואל העוצמה של אותם החומרים.

להתחבר אל החומר

חומרים טבעיים מביאים אל הבית חמימות וטבעיות, ויש להם עוצמה ייחודית. השילוב שלהם צריך להיות במינון הנכון, כאשר הבחירות העיצוביות רבות, ולכן הניסיון של המעצב מהווה נתון משמעותי. החיבור לחומר דורש הבנה בנוגע לשימושים השונים בו ולסוג האווירה שהוא יכול ליצור. תכנון נכון של שילוב החומרים בבית ייצור את האווירה הרצויה במקום, כאשר שום דבר אינו מובן מאליו והיצירתיות תוביל לתוצאה הייחודית.

עץ

העץ הוא אחד החומרים המזוהים ביותר עם הטבע. המושג "עץ" הוא רחב מאד, כיוון שישנם שלל עצים אשר יכולים להשתלב בבית, כל אחד מביא איתו טקסטורה אחרת ולכל אחד הצבע הייחודי שלו. בעיצוב נכון ייקבע איזה עץ מתאים לשימוש בכל חלל, מהו העיבוד המתאים לו וכיצד ישתלב במקום.

אבן

האבן איננה החומר הראשון אשר חושבים עליו כאשר אומרים "עיצוב הבית", אך היא יכולה להעניק ייחודיות לחלל. היא יכולה להשתלב היטב על הקיר סביב תנור העצים או כחלק מהריהוט. היא יכולה גם להיות משובצת בחללים הרטובים של הבית (חדרי הרחצה והמטבח).

שיש

השיש משמש לרוב במטבח ובחדרי הרחצה ומשמש כמשטח, אך מי שיהיה מעוניין, יוכל לשלבו גם כריצוף – בחלקו או במלואו. סוגי השיש רבים ואפשר לבחור בנראות מחממת או קרירה, בשיש חלק או מחוספס, והעיצובים שיכולים להתבצע בעזרתו מגוונים מאד.

ברזל

הברזל הוא אחד החומרים המרשימים ובעלי הנוכחות ממנה קשה להתעלם. אפשר להגיד עליו כי הוא חומר ביד היוצר, כשהעיצובים שאפשר ליצור בעזרתו מגוונים מאד. הברזל משמש ליצירת מעקות, בין השאר, והוא יכול להשתלב ברהיטים השונים ולשמש כחומר גלם לאביזרי פרזול, כשהנוכחות שלו עוצמתית.

שילוב החומרים השונים

החומרים הטבעיים משתלבים בהצלחה זה עם זה, ואין צורך לבחור בחומר אחד לעצב איתו את הבית. הבחירה לגוון ולהשתמש במינון הנכון ובמקום הנכון בכל אחד מהחומרים, היא זו שתהפוך את הנראות של הבית לייחודית.

ע״י לירן רגב

מאמרים אחרונים

חומרים טבעיים בעיצוב הבית

חומרים טבעיים מביאים אל הבית חמימות וטבעיות, ויש להם עוצמה ייחודית. השילוב שלהם צריך להיות במינון הנכון, כאשר הבחירות העיצוביות רבות, ולכן הניסיון של המעצב מהווה נתון משמעותי. החיבור לחומר דורש הבנה בנוגע לשימושים השונים...

לכל המאמרים

בונים בית או משפצים דירה?

בוא נדבר על רצונות העיצוב שלכם כדי להגשים לכם את החלום
לפגישת ייעוץ
לירן רגב
אדריכלות פנים ועיצוב
טלפון: 052-8787-197
פקס: 04-836-19-45
מייל: liranregev1@gmail.com
כתובת: ורדיה סנטר-קומה 1, רחוב ורדיה 12, חיפה
שעות פעילות: א׳-ה׳ 8:30 עד 16:30
Top crossmenuarrow-left

Pin It on Pinterest

Share This
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram